Rejsedagbog

Tømning 180416 074

Tur til Laladia.

Af: Jesper Niemann Pedersen

Her i dag da vi kom til Laladia var vi ude at spise, vi selv skal betale for mad. Det har været hyggeligt at være sammen med de andre. Jeg synes at vi har haft det godt her i dag, så må vi se hvad det kommer til at ske. I morgen aften skal jeg og min kæreste ned og synge karaoke, det starter  kl 21.00. Det vil jeg håbe bliver rigtig godt.

I dag har vi holdt en fødselsdag for en som er med på tur her til Lalandia. Det holdte vi her over hos os i nr. 76 og alle sammen kom herover, alle 22, så har vi sunget fødselsdagssang. Det blev hun godt glad for. Vi har mødt nogen helt nye mennesker vi ikke har set før, så kan man hilsen på de nye og snakke med dem her på turen. Det synes jeg da rigtig godt om. Vi vil prøve at se om der er nogen som har lyst til at spise sammen med dem fra andre hytte her i morgen aften til aftensmad, så vi kan lære hinanden og kende bedre. Så kan man da finde ud af om der er nogen som også har lyst til at lave nogen sammen; f.eks.  spille  bowling mens vi er her i laladia. -Eller golf hvis det er nogen som godt vil det, så kan vi da lave et hold

Her i dag skal jeg til at bage boller og lave mad her til aftensmad skal også bage franskbrød. Det bliver sjov at skulle stå på scenen i aften til Karaoke, det synes jeg da selv, og jeg synes at alle skal prøve, hvis de har lyst. Det er her i aften kl 21.00 og jeg glæder mig helt vildt!.

Her til aften der kl 21:00 har vi haft karaoke her i Laladia og der har vi da været oppe og synge, det synes vi da gik rigtig godt og vi skal da afsted igen i morgen på samme tid. Jeg håber at det går endnu bedre i morgen aften,  for det er hyggeligt og sjovt at synge. Jeg og min kærste skal i vandet i morgen kl. 10:00. Alle sammen som er med på tur de har det hyggligt, og det er hyggeligt at være sammen med den alle sammen. Jeg synes rigtig godt om turen til Lalandia og at være sammen med nye mennesker, 22 gæster  og Ove og  Alice. I morgen så går jeg og min kærste i badeland efter aftensmad vil vi jo går rund ind til vi skal op på scenen igen og synge, Det kan jeg godt lide, -at synge og jeg prøver så godt som jeg kan..!Der er nogen som har spist her i hytten i 76 hvor jeg bor, der var 3 fra en anden by med, og der har vi da haft det rigtig hyggelig.

Tusinde  TAK, for alle de gode dage som vi har haft her på tur til laladia, for det har da være rigtig gode dage. Jeg har lært nogen nye mennesker at kende, og måske ses vi en anden god gang her i lalandia. Jeg håber at vi holder kontakten med dem som har være med på denne tur.

Fuerteventura 2016

Fredag d. 4. Marts

Idag har vi været på markedet. Der var rigtig mange boder, og fine varer. Vi købte to t-shirts hvor der stod "Fuerteventura". Vi købte også et viskestykke hver, med delfiner på, så nu er vi klar til opvasken når vi kommer hjem.

På markedet var der også en supersmart vinoplukker, man bare trykker ned et par gange, og så hopper proppen af. Den var vi nødt til at eje. Vi gav 20 euro for to oplukkere og et smil hver. Inden vi gik hjem, fik vi en øl hver.

imagejrnsoghen

// Jens og Heinrich

Torsdag d. 3 marts

I dag har vi været på ørundtur. Først kørte vi til grotterne vestkysten, her kravlede vi ned i grotterne. Der var to grotter, den ene fortalte guiden at turisterne brugte til at lave bummelummer, sikke noget gris.. Stranden helt sort af lava, Fuerteventura er jo en lavaø.

Derefter kørte vi op til udsigttårnet, på toppen af et bjerge. Her var dere en udstilling over de canariske øers historie, og hvilke der var ældst.

vi var også på besøg på "peppes gård". Pepe er en lokal vinbonde, der har haft held til at gro vindruer hernede. han laver også likør,  bla. med kaktus og granatæble.

imagelikørlars

Til slut var vi på en aloe vera farm. Hvor man kunne smage på deres aloe vera drik, hvilket ikke var fornøjelse, puha. Vi var flere der købte forskellige cremer til at tage med hjem.

// Lars

Onsdag d. 2 marts

Idag har vi været i Oasis dyrepark. Det er den største dyrepark på de Canariske øer. Her har de alverdens dyr, fælles for dem alle er; at de kommer fra en dyrepark/zoo eller reservat hvor de de desværre ikke har passet ind. Så kommer de herned i solskindet og bor på Fuerteventura.

Dyreparken ligger helt nede i bunden af øen, og vi havde derfor en lille køretur i bus derned. Men det gør ikke noget, for så fik vi set det mest populære dyr på øen, gederne. vores guide siger at der bor 400.000 geder på øen, og kun 100.000 mennesker. Gederne bor vildt og tuller rundt i månelandskabet og spiser det tørre græs.

I parken kunne man ikke bare se på dyrene, man kunne også komme helt tæt på nogen af dem. Man kunne ride på kameler, fodre lemurens og kysse søløverne. 8 Friske ULF'ere var på kameltur. Kamelerne kan blive 2,30 meter høje så man sad godt oppe i luften. Deres lange ben er lidt ustabile, så det var noget af en gyngetur.

Lars var inde ved lemuren for at fodre dem, de kravlede rundt på ham, for at kommer først til alt det lækre frugt han havde med. Vi så både søløve- papegøje og rovfugleshow, og var meget i imponeret over alle de kunster dyrene kunne. Dyrene så ud til at have det godt, men de havde det vidst varmt i solen.

May var især glad for girafferne, eller det var hun, indtil den ene nikkede hende en skalle da hun forsøgte at tage en selfie med den. Det bragte tilgængelige stor underholdning til alle omkring hende.

Til frokost fik Daniel en bøf, der næsten var lige så stor som ham, alle kiggede måbende da han spiste den, rub og stub

Tirsdag.d 1 marts

i aften har der været underholdning på hotellet. Det var en mand der havde dyr med. Han havde en ugle, et stinkdyr og en lille og en stor tigercobra.

Først viste han uglen, og fortalte om hvordan den lever. Han havde en stor læderhandske på, fordi den havde skarpe kløer. Så gik han rundt imellem publikum, og spurgte om nogen ville røre den. Jeg fik endda lov til at holde den. Jeg fik også lov til at ae stinkdyret på hovedet.

Da han viste den lille slange frem, sagde Marianne til mig, at jeg ikke turde at røre ved den, JO! Sagde jeg og vinkede til ham da han gik rundt mellem publikum. Så kom manden over og lagde den rundt om min hals. Marianne hun stirrede med åben mund, hun synes jeg var sej.

SÅ fandt han kæmpe slangen frem. Han spurgte om vi ville have et billede med den, det ville jeg gerne men Marianne skulle med. Så lagde han slangen på vores skuldre, den var helt koldt og tung. Marianne var vidst lidt bange.

imagemet

// Mette

Mallorca 2015

Her er Rasmus' skønne video fra Mallorca, som er et rigtig godt eksempel på en ULF Ferie!

Tak til Rasmus for alt det arbejde han har lagt i videoen, - og til alle jer gæster, for at vise jer fra jeres smukkeste sider!