Forsiden

ULF Feries frivillige Lissy Simonsen fra Skagen,
har i år været med på ULF Ferie til Santa Ponsa
i Mallorca. Lissy er en flittig dagbogsskriver,
og har delt sine ferieoplelevelser på
hjemmesiden.

Kunne du også godt tænke dig, at rejse med på ULF Ferie som frivillig så send en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

ULF Ferie's Rejse team

Jeg har været en del af ULF Feries Rejse team i år, og det har været spændende at prøve. Jeg håber på, at jeg kan komme med igen i rejseteamet en anden gang. Det gik bare så godt alt sammen. Vi havde bare et godt samarbejde lige fra starten. Vi snakkede om tingene efter hånden hvis der blev noget. Når vi var ude på udflugter gik vi og hold øje med hinanden så ingen blev væk. Vi fik hygget os sammen med vores gæster, så de følte sig godt tilpas alle sammen.

Det var et dejligt hold der var med. Jeg kendte Anne Skov og Ann i forvejen. Alle var i godt humør fra starten, men vi havde også godt vejr hele tiden alle var glade og slappede af; I poolen, på bytur, på stranden og til underholdning ved poolen og om aftenen.

Jeg tog en dag af gangen, og gik og nød det sammen med gæsterne. Gåture og strandture, hvor vi altid var et par stykker afsted. Hvis der var en der ville hjem, aftalte vi hvem der skulle med hjem. Jeg nød det sammen med vores gæster, og vi alle hjalp hinanden. Som en af vores gæster sagde ” Vi er en stor familie ” og det er rigtigt.

Kære rejseteam + Rasmus
Jeg håber at vi kommer til at rejse sammen igen, for jeg synes at vi var et godt hold.
Jeg blev godt modtaget af alle og håber på et snarligt gensyn

Untitled3

Lørdag d. 30. maj

Per (min mand) og jeg tog en flextaxa til frederikshavn, for at nå toget 7.31. Jeg havde aftalt med Benthe fra rejseteamet, at vi skulle med samme tog, så var vi da 2 fra rejseteamet med. Vi var 5 i alt der skulle være med toget, Per skulle af i Odense, for at besøge en bekendt.

Da vi kom Kastrup Lufthavn mødte vi ca. 12 mand i terminal 2, hvor vi alle skulle mødes. Vi havde et ULF ferie skilt med, så gæsterne kunne finde os inden afrejse. Alle var glade og spændte på at komme afsted.

Bente og jeg begyndte så et godt samarbejde i Lufthaven. Bente var fortrop, jeg bagtrop. Alle pas fik Bente, så gik det hurtigere. Så aftalte vi undervejs hvordan alle ville gøre i luft havnen. I flyet var vi 6 der sad ved nødudgangen, så det var det bedst at vi byttede plads med nogle andre passagerer, da vi ikke er hurtig nok hvis der sker noget. Vi fik mad om bord.

Så kom vi endelig til Mallorca og der var varmt, men vi havde alle noget fornuftigt tøj på. Vi fik vores bagage og fandt Bravo tours guiden som fortalte hvad bus vi skulle med. Vi kørte ca.1/2- 45 min til vores hotel. Vi blev godt modtaget af gæster og rejseteam fra Billund, alle stod og vinkede da vi kom.

Så var alle samlet 45 + Rasmus, der var med for at filme. Der var 16 der allerede havde været der 7 dage fordi de skulle have 2 ugers ferie. De sidste 30 skulle kun være der en uge. Vi fik krammere og hilst på de andre. Så ind og få fordelt værelser, op med kufferterne og ned og få lidt mad. (Der var lidt kaos da vi skulle havde nøgle) så lige op til Lisbeth for at få en tår at drikke. Lisbeth og Susanne skulle bo sammen dernede.

Rasmus filmede meget på Mallorca, og alle nød at være med på det han optog.

Jeg boede på 4 sal sammen med Ann og vi hyggede og snakkede godt sammen. Der var kun 1 nøgle til værelset så vi afleverede i receptionen når vi gik nogen steder. Vi fik "all inclusive armbånd" så vi kunne spise og drikke det vi ville.

Søndag d. 31. maj

Da vi vågnede om morgenen fandt man jo shortsene frem. Vi gik ned for at spise morgenmad. Der var yoghurt brød + rugbrød pålæg, ost, lune retter m.m.

infomøde lissy

Kl.10 skulle vi til infomøde med Bravo Tours.
Guiden fortalte om hvad de havde af udflugter løbet af ugen
og der var en velkomst drink.

Derefter var der en lille pause hvor vi kunne melde os til de
udflugter vi havde lyst til.

Bagefter var der ULF Ferie velkomst møde med praktiske oplysninger.
Det var Lisbeth der holdte det.

Så var jeg lige over i vores supermarket over for hotellet. Jeg gik en tur med 2 gæster hvor vi gik og hyggede med hinanden. Jeg var også ude og købe lidt tøj med andre.

Vi havde fået 2 kort:
-et med hotellets navn og adresse og rejseteamets numre på.
-et andet med penge når man skal veksle fra Euro til Danske kr.

Når man skulle spise, så havde man et stykke papir med mit værelsesnummer på. Når man skulle spise var det bare svært at bestemme sig, fordi buffetten var så stor.

Der var underholdning om aftenen, f.eks Bingo

Mandag d. 1. juni

Efter morgenmaden, skulle vi af med 25 euro hvis vi ville med til fælles fest torsdag aften. Der var nogen der tog på natur oplevelse i bjergene, andre var ved poolen. Derefter var vi 5 der gik på indkøbstur, og fik handlet lidt. Vi gik og nød udsigten og vejret, fik købt postkort, frimærker og konvoluter.

Da vi kom hjem blev vi enige om poolen og en tår af drikke. Der var også forskelligt underholdning ved poolen gymnastik, dans og sang. Derefter mad og så skrive postkort. Efter at jeg havde skrevet postkort slappede vi bare af resten af dagen.

Tirsdag d. 2. juni

Efter morgenmaden var vi 3 der ville finde en bank. Vi var inde i 4-5 banke inden vi fandt en, som kunne vekslet fra danske til euro, der blev vekslet 1000 kr. På vej hjem mødte jeg Poul, som spurgte om jeg ville med ud og handle sammen med ham.

Hjemme igen var vi ved poolen, sammen Jens Christian og Rasmus som filmede.

Efter middag var vi 4 der var ved stranden og i vandet, jeg soppede kun lidt. Connie ville gerne hjem så jeg gik med hende. Ann blev samme med de sidste. Der blev passet godt på pengene da vi var 4 i vandet.

Efter maden og vi skulle ind til underholdning havde Vagner + Claus købt noget vi skulle se.

Vi stod tidligt og for at få noget ud af dagen og gik sent i seng fordi vi hyggede og snakkede så godt.

Onsdag d. 3. juni

Vi var 11 der var på tur til marked med Bravo Tours. Vi var på marked ca.1½ time og vi gik og kiggede og fik handlet.
Så kørte vi videre til et sted hvor vi så perler. Derefter kørte vi til en grotte med en underjordisk sø, hvor man sad på bænke og så skibe komme sejlende imens vi lyttede til klassik musik. Da det var slut kunne man prøve at sejle henover søen eller gå samme vej op som vi kom på trapperne. Vi var ca. 2800 m under overfladen, så der var mange trapper.

Så kørte vi videre hen for at se en keramikfabrik og der var smags prøver; 24 forskellige likør. Jeg købte 2 slags likør Pato Vidal og en pose mandler.

Vi kørte ind i en rundkørsel som var ind hegnet og der gik høns som byens beboere passede. Denne dag havde vi mad pakker med.
Vi fik også af vide at hvis man skulle have dyr med hjem, så skulle man have pas til dem.

Torsdag d. 4. juni

Vi var 6 stk. der mødes kl. ca. 8.30 fordi vi skulle på udflugt sammen. Vi skulle med ekspres bussen til Palma og derefter med veterantog og sporvogn til appelsin dalen. Undervejs stoppede vi og tog billeder, kørte videre til soller hvor vi skiftede til sporvogn.

Efter 1 kvarters tid så var vi i byen hvor vi spiste mad inden hjem turen. Sikke en dejlig natur vi så på vejen. toget vi kørte var fra 1912. Det var en dejlig tur. Vi havde fundet et godt madsted ved vandet.

Hemme igen ud til poolen der var andre i vandet, så jeg blev fristet og sprang med tøj på.

Om aftenen skulle vi til den fest som festudvaæget havde lavet. Vi var næsten alle med til festen, som blev holdt lidt væk hotelet det var en resturant lige om hjørnet. Vi fik velkomst drink og tapes som forret, så kunne man vælge mellem fisk, gris, lam og okse, vi fik også dessert af en slags.

Jeg fortalte hvornår vi skulle have evaluering næste aften.

Så blev der under underholdning, da vi var færdige ved 21.30 (vi gik hjemmefra 18.30) Var vi nogen der var i byen og hyggede og snakkede, Rasmus var også med med sit kamera. Vi fik drinks og var i en bar hvor man sang,Vi var ca 10-11 stk.

fotomontage2

Fredag d. 5. juni

Dagen idag, blev bare en slappe af dag. Nogen var inde i Palma. Jeg gik og slappede af og var sammen med vores gæster. Vi spillede Yatzy og handlede ind sammen med en gæst, så jeg også fik det sidste handlet ind. Ellers hyggede vi bare og fik pakket kufferter.

Vi var lige 1 par stk ude og spise ved stranden efter en rigtig dejlig og skøn uge.

Kl.18.00 havde vi evaluering som jeg styrede, der kom mange.

Lørdag d. 6. juni

Vi var oppe tidlige fordi vi skulle have dem fra Billund sendt godt afsted kl.8.45 og det fik vi. Der efter var vi ca. 16 tilbage nogen var ved poolen eller pakkede.

Jeg gik med til stranden en 1 times tid, så byen og i bad og ned med bagagen, da vi skulle være ude af værelset kl.12.

Da vi sad ved poolen spiste vi is. Claus hentede 3 is til os, og connie hentede en til sig selv. Vi klappede af hende, fordi det var første gang hun hentede en selv. Hun kunne sagtens selv.

Da vi mødes kl.18, lige inden vi skulle afsted, var vi 3 der jagtede en kakerlak for at få et billede, som vi fik. Manden bag ved receptionen fik et smil på læben da han så os jagte rundt efter den :)

Turen med bussen kl.18.30 gik godt. Da vi var i lufthavnen gik vi samlet gruppe og holdt øje med hinanden, så vi ikke blev væk. Lufthavnen er jo alligevel stor. Men det var en dejlig og god tur. Da vi kom til gaten ventede vi lidt, så blev der hentede noget drikkelse. Benthe og Anne hilste af og vi blev enige om at det har været en god tur.

Vi kom først i rækken da vi skulle i flyveren. Flyveturen gik godt. Men det var koldt da vi landede i lufthavnen. Da vi havde fået bagagen, sagde vi på gensyn og gav knus i lufthavnen. Vi var nogen der skulle sove på hotel om natten, vi tog en taxa og kom til hotellet. Vi var 5 der fuldte af fra Hovedbanen vi var med toget 9.22. Vi skulle til Odense, vejle, Århus og Skagen.